~ M A Y B E ~


DISCLAIMER


Replace With Your Words Here

NAVIGATE

REFRESH OWNER +Follow DBOARD

tagboard


Blog Archive


Credits

© Template by Dini. Basecode by Adila. Best View in Google Chrome

Memori yang terindah :')
Tuesday, October 13, 2015 • 7:20 AM • 0 comments




      Assalamualaikum semua . Hai , sekian lama aku tak update blog ni kan . Hahaha . Haa , semalam niat nak update blog pun tapi tak menjadi sebab mata pun asyik nak mintak tidur jea . Lalalala ~ Disini aku ingin mencerita sikit ni . hahaha . Acah2 jea aku . 
     Okeyy , tamat sudah pelajaran aku dekat kolej komuniti bandar tenggara . Lepas ni bermula LI . Aku mula pratikal 1/11 . Yuhuu , perasaan debaran tu tak ada langsung sebab aku tak ready lagi nak pratikal sebab kalau boleh aku nak patah balik masa tu . Nak start sem 1 balik sebab aku rindu dekat kawan-kawan sekelas aku sebab banyak sungguh kenangan aku dengan dorang semua . Lagi pun kolej ni rumah kedua aku . Banyak benda aku tahu dan faham pasal kehidupan . Dorang juga lah banyak mengajar erti sebuah keluarga dan kehidupan yang sebenarnya . Susah senang semuanya bersama . Saat sedih , ketawa , duka dan gembira semuanya bersama .  Sebelum aku nak berterima kasih kepada cik azmi , cik wan , puan aizi , encik faizal , cik fariq dan lain-lain lagi . 

 " Cik Azmi terima kasih kerana telah ajar saya pasal makanan barat , terima kasih marah kelas kami sebab kami ni jenis tahu masak jea . Nak kemas kitchen tu jangan cakaplah . Cukup payah nak kemaskan balik kitchen . Hahaha . Terima kasih kerana banyak memberi tunjuk ajar pelbagai masakkan yang saya tak tahu selama ni dan potongan yang sangat kemas . Terima kasih cik azmi . Walaupun kekadang kami semua ni degil nak mampus , suka bergurau dekat kitchen dan lain-lain lagi . Sebelum tu saya nak mintak maaf andai saya pernah terjeling ke ? termarah ke ? termaki ke ? Dan yang ter-2 lah . Saya mintak maaf dari hujung rambut ke hujung kaki . Saya tak ada niat semua tu , hehehe  "

" Untuk Cik Wan pulak . Saya nak berterima kasih sebab mengajar masakkan melayu , cina , india dan hawkers . Dan cik wan selalu tegur saya bila saya buat silap dalam masakkan saya ni . Walaupun kekadang saya buat tak tahu jea apa yang cik wan cakap tu . Apapun terima kasih cik wan sebab denda kami dekat depan kolej , jemur kami dekat matahari yang terik , marah-marah kami dan membebel setiap hari . Kerana semua itu cik wan mengajar kita orang supaya menjadi yang lebih berguna dan menjadi yang terbaik disuatu hari nanti . Apa yang cik wan pesan tu saya sentiasa ingat dan buat semua tu . Terima kasih cik wan sebab banyak bantu saya bila housemate saya dalam keadaan susah masa tu . terima kasih sekali . "

" Kepada Puan Aizi iaitu ibu kepada kelas kami . Saya ingin berterima kasih sebab puan mengajar saya dari sem 3 sampai sem 4 . Terima kasih puan . Walaupun kekadang saya takut dengan puan sebab muka puan tu nampak garang tapi kekadang tu puan nampak comel bila marah dengan budak-budak kelas saya ni . Hahahah . Puan banyak mengajar tentang dekorasi kek , ukir buah2 ni , buat roti dan lain-lain lagi . Terima kasih puan sebab buat banyak tarik minat saya tentang yang saya tak berminat tu . Tapi sekarang ni alhamdulillah . Minat tu dah semakin ada . Dan teringin nak buat banyak kali . Hahaha . terima kasih puan kerana sanggup layan kerenah kanak-kanak kami semua dan terima kasih berdisplin masa kami semua . Terima kasih kerana mendidik kami dengan sempurna dan terima kasih atas segala-segala yang telah puan ajar kepada kelas saya . KAMI SAYANG PUAN . :') "


    Inilah Familia KKBT sem4 yang banyak sangat ceritanya . Dulu memula masuk , masing masing nak cepat abis . sekarang bila dah abis , masing masing nak jumpa balik , rindu nak masak sesama . Kteowg taa pandang paras atau rupa , kteowg cuma pandang keikhlasan dalam hati untuk kenal antara satu sama lain . Dalam keluarga ni tiada beza kau kaya , aku miskin , kau hebqt , aku kurang hebat , takde semua tu . Kita semua sama . Macam mana memula kita datang kosong tanpa ilmu , mcam tulah kita pergi dgan ilmu yg sama banyak . Cara kita bukan sorang duaorang nak tengok berjaya , tapi sebolehnya satu keluarga ni nak berjaya bersama . Insha Allah ikatan adikberadik selama setaon lebih , banyak benda yg kita pelajari . Satu je nak pesan , adikberadik kita jatuh , yg lain aemua ikut jatuh . adikberadik kita berjaya , insha allah kita juga pasti boleh berjaya ! Tanpa korang entah kita kenal ke tidak. Bergurau, bergaduh, bahan sesama bahan itulah kami. Sayang korang semua

" Persahabatan sejati ibarat tangan dan mata, Ketika tangan terluka mata menangis ketika mata menangis tangan menghapus airmatanya..saya rindu sahabat2 ku... "



0 Comments:


|